Αποξηραμένα φρούτα: Ο κίνδυνος για την υγεία μας και δεν είναι η ζάχαρη

Αποξηραμένα φρούτα: Ο κίνδυνος για την υγεία μας και δεν είναι η ζάχαρη

Τα αποξηραμένα φρούτα έχουν τα υπέρ και τα κατά τους. Για κάποιους είναι ένα θρεπτικό υγιεινό σνακ και για άλλους είναι απλά ένα γλύκισμα.

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι μόνο η σάρκα του φρούτου, χωρίς ίχνος νερού και διατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αντίθεση με τα φρέσκα φρούτα, και έτσι θεωρούνται ένα υγιεινό σνακ που περιέχει τις βιταμίνες, τις φυτικές ίνες και τα άλλα θρεπτικά συστατικά των φρούτων, στην ίδια ποσότητα ή και μεγαλύτερη.

Κάπου εδώ όμως υπάρχουν και οι 2 παγίδες, σύμφωνα με την healthline. Επειδή τα αποξηραμένα φρούτα δεν περιέχουν νερό, τα φυσικά σάκχαρα είναι συγκεντρωμένα σε μία πολύ μικρότερη συσκευασία.

Μερικά παραδείγματα της φυσικής περιεκτικότητας σε σάκχαρα των αποξηραμένων φρούτων:
Σταφίδες: 59%.
Χουρμάδες: 64–66%.
Δαμάσκηνα: 38%.
Βερίκοκα: 53%.
Σύκα: 48%.

Περίπου το 22-51% αυτής της περιεκτικότητας σε ζάχαρη είναι φρουκτόζη και όλοι γνωρίζουμε ότι η αυξημένη κατανάλωση φρουκτόζης έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, όπως αύξηση βάρους, διαβήτη τύπου 2 και καρδιακές παθήσεις.

Προσθήκη επιπλέον ζάχαρης για συντήρηση
Για να γίνουν ακόμα πιο γλυκά και ελκυστικά, επικαλύπτονται με προσθήκη ζάχαρης ή σιρόπι πριν στεγνώσουν.

Για να αποφύγετε όσα περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, είναι πολύ σημαντικό να διαβάσετε τα συστατικά και τις διατροφικές πληροφορίες που βρίσκονται στη συσκευασία.

Τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί να έχουν χημικά και μύκητες
Τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί επίσης να περιέχουν θειώδη και ίσως να είναι μολυσμένα με μύκητες και τοξίνες.

Ορισμένοι παραγωγοί προσθέτουν συντηρητικά που ονομάζονται θειώδη στα αποξηραμένα φρούτα.

Αυτό κάνει τα αποξηραμένα να φαίνονται πιο ελκυστικά, επειδή συντηρούν τα φρούτα και αποτρέπουν τον αποχρωματισμό.

Αυτό ισχύει κυρίως για φρούτα με έντονα χρώματα, όπως τα βερίκοκα και οι σταφίδες.

Μερικά άτομα μπορεί να είναι ευαίσθητα στα θειώδη και μπορεί να εμφανίσουν κράμπες στο στομάχι, δερματικά εξανθήματα και κρίσεις άσθματος μετά την κατάποσή τους. Για να αποφύγετε τα θειώδη, επιλέξτε αποξηραμένα φρούτα που είναι καφέ ή γκριζωπά αντί με έντονο χρώμα.

Αυτά που αποθηκεύονται και η διαχείρισή τους έχει γίνει με ακατάλληλο τρόπο μπορεί επίσης να έχουν μολυνθεί με μύκητες, αφλατοξίνες και άλλες τοξικές ενώσεις, σύμφωνα με μία παλαιότερη μελέτη.



 xx
back to top

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ