Έρευνα για τις συνήθειες των Ελλήνων στον καφέ

Έρευνα για τις συνήθειες των Ελλήνων στον καφέ

Τις συνήθειες των Ελλήνων στην κατανάλωση καφέ κατέγραψε αναλυτικά, έρευνα του εργαστηρίου Αγορά του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσιάστηκε την στο 2nd Coffee Business Forum.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 29% καταναλώνει καφέ περισσότερες από 2 φορές την ημέρα, το 38% δύο φορές τη μέρα, το 18% μία φορά τη μέρα, το 5% μέρα παρά μέρα και το 11% σπανιότερα από μέρα παρά μέρα.

Συνολικά το 84% καταναλώνει καφέ περισσότερες από μία φορά τη μέρα.

Στην ερώτηση σχετικά με το πού πίνουν συχνότερα τον καφέ τους, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα απαντά στη δουλειά, το 34% σε καφετέρια, το 26% στο σπίτι ενώ το 27% αγοράζει take away.

Πάντως συνολικά σε ποσοστό 88% οι Έλληνες φτιάχνουν και καφέ στο σπίτι, μία συνήθεια που λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων έγινε ακόμη εντονότερη.

Αν και στις προτιμήσεις των Ελλήνων με βάση τις απαντήσεις τους, κυριαρχεί γενικά ως επιλογή ο εσπρέσο και ο καπουτσίνο, αντίθετα στο σπίτι, οι καταναλωτές επιλέγουν πιο συχνά να φτιάχνουν φραπέ (27%).

Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό όσων διαθέτουν μηχανή για εσπρέσο είναι υψηλό – σχεδόν ένας στους δύο. Ο εσπρέσο αποτελεί τη δεύτερη τους επιλογή για το σπίτι με 21%, ακολουθεί ο φρέντο εσπρέσο 18%, ο στιγμιαίο νες με 15%, με 14% ο ελληνικός, το 11% επιλέγει φρέντο καπουτσίνο, άλλο ένα 11% καφέ φίλτρου και το 7% καπουτσίνο.

Πόσα ξοδεύουν και τι πιστεύουν για την τιμή του καφέ
Από την έρευνα προκύπτει ότι τα υψηλότερα εισοδήματα ξοδεύουν περισσότερα από 5 ευρώ την ημέρα για την κατανάλωση καφέ, ενώ τα χαμηλότερα, έως 5 ευρώ τη μέρα.

Στην ερώτηση δε, πόσο ικανοποιημένοι από την τιμή του καφέ που καταναλώνουν εκτός σπιτιού, οι καταναλωτές εμφανίζονται να έχουν πιο θετική στάση για την τιμή του καφέ στα take away, σε σχέση με τα coffee bar.

Συγκεκριμένα, το 32% δηλώνει ικανοποιημένο από την τιμή στα coffee bar και το 47% στα take away. Aπογοητευμένο από την τιμή δηλώνει το 30% και το 20% αντίστοιχα. «Ουδέτερο» εμφανίζεται το 38% στα coffee bar και το 32% στα take away.

Όταν επιλέγουν να πιούν καφέ εκτός σπιτιού, το 31% των καταναλωτών αγοράζει από ανεξάρτητα coffee shops, το 19% από ελληνικές αλυσίδες καφέ, το 17% από ξένες αλυσίδες καφέ και ένα ποσοστό της τάξεως του 6% δηλώνει πως αγοράζει από το κατάστημα που «έχει καλό καφέ».

Γενικότερα πάντως οι Έλληνες εμφανίζονται ενημερωμένοι καθώς και με υψηλά γευστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά ενώ το ενδιαφέρον τους φαίνεται να έχει μετατοπιστεί σε premium προϊόντα καφέ όπως arabica, μονοποικιλιακούς και νέα αρωματικά blends.

Η ηλικία και το εισόδημα μάλιστα δεν παίζουν ρόλο στην ποικιλία καφέ που επιλέγουν καθώς σε ποσοστό 59% οι καταναλωτές απάντησαν ότι προτιμούν χαρμάνια, το 36% μονοποικιλιακούς το 4% ντεκαφεϊνέ και το 1%, βιολογικό καφέ.



 XX
back to top

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ